V poslední době diskuse o optimalizaci webových stránek pro různé prohlížeče, známé také jako cross-browser optimalizace, trochu utišila. Namísto toho se více zaměřujeme na rychlost načítání a responzivitu (zobrazení stránek na různých typech zařízení), proč tomu tak je? Řešíme správné zobrazení na mobilním zařízení i na desktopu, rozhodně to není špatně. Často ale již neřešíme to, jakou aplikací, nebo webovým prohlížečem si návštěvník náš web prohlíží.
Zlepšení sledováním procentuálního zastoupení jednotlivých prohlížečů na vašem webu přinese výhody nejen vám, ale hlavně vašim uživatelům. Vždyť nelze očekávat, že používání konkrétních prohlížeče podle našeho uvážení. Zaměření se na nejnovější verze prohlížečů pak vede k finančním ztrátám a frustraci uživatelů. Nezbytně tedy musíme monitorovat data a znát data z vlastního webu.
Získané informace o globálních trendech v zastoupení prohlížečů jsou nepochybně užitečné, ne ale klíčové. Zastoupení prohlížečů se výrazně liší podle regionů, což je patrné i v příkladu České republiky oproti Spojeným státům.
Statistiky z českých sledovacích nástrojů téměř korespondují s údaji poskytovanými StatsCounter. Data jsou takto zvolena pro zachování jednotnosti metodiky sběru a porovnatelnosti s mezinárodními informacemi. Je však klíčové si uvědomit, že rozdíly ve statistikách jsou často markantní, zvláště při srovnání e-shopu s elektronikou a blogu zaměřeného na recepty na vaření.
Z důvodu různorodosti technických znalostí a zkušeností návštěvníků není možné nutit návštěvníky k používání určitých prohlížečů. Změna prohlížeče může být náročná z mnoha důvodů, například nedostatkem motivace, nedostatečnými znalostmi o alternativách, nebo technickými omezeními. Většina webových stránek pak není v tak silné pozici, aby mohla diktovat výběr prohlížeče svým uživatelům. Optimalizace stránek pro starší prohlížeče představuje další nezbytnost, pokud starší prohlížeče tvoří značný podíl návštěv na vašem webu.