Blog: Náležitosti prodejního místa

Tento měsíc jsme připravili článek o nezbytných náležitostech prodejního místa.

  • Publikováno:
    27. března 2024
  • Kategorie:
    Akademie

Často se přehlíží, že e-shop i kamenná provozovna musí splnit určité požadavky. Česká obchodní inspekce často při kontrole těchto náležitostí objevuje pak během svých kontrol chyby, což může vést k nechtěným pokutám.

Jaké náležitosti tedy musí prodejní místo obsahovat?

Jedná se především o:

  1. Název společnosti
  2. IČ (v případě plátce DPH také DIČ)
  3. Přesnou a kompletní adresu sídla provozovny
  4. Informaci o zápisu povolení k podnikání (Buď živnostenský rejstřík, případně spisová značka a soud, kde je společnost zapsána)

Kontaktní údaje

Často se setkáváme s tím, že podnikatelé umisťují kontaktní údaje pouze do obchodních podmínek, což není přípustné ani přívětivé pro uživatele. Nejlepší je, pokud kontaktní údaje umístíte na stránky jako „Kontakt“, „O nás“ nebo přímo do patičky či záhlaví webu. Za kontaktní údaj se ve většině případů považuje e-mail a také telefonní číslo.

Popis nabízené služby nebo zboží

Zákazník má právo před nákupem vědět, jaké zboží kupuje, jaká je jeho cena a jaké má vlastnosti a technické parametry. U nabízeného zboží je tedy vždy nutné uvést tyto údaje přehledně. U cen je důležité uvést také měnu a informaci, zda cena obsahuje DPH.

Obchodní a Reklamační podmínky

Obchodní podmínky představují pravidla pro nákup na vašem webu a jsou nezbytnou součástí každého e-shopu. Mezi nezbytné součásti obchodních podmínek patří:

  1. Údaje o vaší společnosti
  2. Informace o možnosti odstoupení od smlouvy (včetně zákonné lhůty 14 dní bez udání důvodu)
  3. Způsoby platby a dopravy včetně cen

Reklamační podmínky pak mohou obsahovat adresu pro zasílání reklamací a případně také reklamační formulář, který zákazníkovi pomůže s předáním všech potřebných údajů pro vás co nejpohodlnější formou.

Doporučujeme také uvést odkaz na obchodní podmínky v e-mailu o potvrzení objednávky.

TIP: Pokud ještě obchodní podmínky nemáte, můžete použít například oficiální vzor Asociace pro elektronický obchod. Vzor naleznete zde.

Zpracování osobních údajů a cookies

Na vašem webu by měl být text o tom, jak pracujete s údaji, které vám uživatel během návštěvy webu předává. To platí jak pro proces objednávky, tak například i pro kontaktní a další formuláře. Pokud váš web pracuje se soubory Cookies, doporučujeme mít a přizpůsobit i cookies lištu.

TIP: Více o problematice cookies lišty se může dozvědět v našem článku

Doporučujeme zvážit

Některé způsoby prodeje a produkty mají svá specifika, na které je dobré myslet. Při prodeji do specifických zemí je důležité uvést informace o exportním omezení. Při prodeji určitých produktů pak také na ověření plnoletosti nakupujícího.

Přehledný checklist

S dodržením výše uvedených náležitostí prodejního místa si zajistíte transparentnost a důvěru zákazníků. Jelikož věcí je ale opravdu hodně, připravili jsme pro vás checklist těch nejdůležitějších:

  1. Identifikační údaje provozovatele prodejního místa
  2. Kontaktní údaje
  3. Popis nabízeného zboží nebo služby
  4. Cena a měna transakce
  5. Obchodní podmínky
  6. Reklamační řád a informace o záruce
  7. Informace o ochraně osobních údajů, případně také cookies.
  8. Potvrzení plnoletosti návštěvníka webu (pokud je potřeba)
  9. Informace o exportním omezení (pokud je potřeba)
Zpět na blog

Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.

Zásady cookies Ochrana osobních údajů

Přijmout vybrané Přijmout vše