Podle doby po splatnosti
Po splatnosti 1-5 pracovních dnů
V tuto chvíli je nejlepší telefonicky kontaktovat zákazníka a o vzniklé skutečnosti ho informovat. Využít také můžete upozorněním prostřednictvím emailu.
Po splatnosti 5-10 pracovních dnů (1. upomínka)
V tuto chvíli je vhodné zasílat 1. upomínku, nejčastější forma doručení bývá prostřednictvím emailu. Upomínka bývá psána slušnou formou a informuje protistranu o vzniklé pohledávce ze strany vaší společnosti. V případě potřeby můžete tuto upomínku zaslat také písemně, nicméně v běžné obchodní komunikaci se zaslání první upomínky dnes již ve většině případů nepoužívá.
Po splatnosti 10-15 pracovních dnů (2. upomínka)
V tento moment je vhodné odeslat 2. upomínku. Zasílána bývá nejčastěji listovní zásilkou, nicméně využít můžete i její zasláním prostřednictvím datové schránky. Tato upomínka bývá již psána důrazněji a mohou v ní být již užity i varování ohledně možných postihů, účtováním smluvních pokut, vypovězením smlouvy a případně účtováním úroků z prodlení.
Po splatnosti 17 pracovní den
Telefonická výzva k úhradě zásilky, zaúčtování smluvních pokut, úroků z prodlení a dalších postihů.
Po splatnosti 19-24 pracovních dnů (3. upomínka)
Zaslání 3. upomínky, formou doporučeného dopisu, případně prostřednictvím datové schránky. V určitých případech doporučujeme duplicitní zaslání oběma formami komunikace. Tato upomínka představuje poslední upozornění před zahájením vymáhání pohledávky soudní cestou.
Vzory upomínek
Pokud nevíte jak správně upomínku napsat, můžete využít naše připravené vzory, které jednotlivě najdete zdarma ke stažení zde pod článkem, nebo případně jako celistvý archiv v naší sekci e-shop a můžete je volně používat pro potřeby svého podnikání.
Je však zákaz jejich dalšího sdílení na webových stránkách mimo domény skupiny Imeow.